Wednesday, November 7, 2007

Cartea


Salut tuturor,

De obiciei prefer să vă trimit un email personal, dar in zilele astea sunt prea ocupat să fac asta. Ca stiți m-am băgat, la sfârșitul, în lumea slujbei după absolvirea mea în mai trecut. Deci, am mai puțin timp să scriu fiercărui—da asta nu înseamă că n-o să vă scriu individual, doar mai puțin des în clipă asta. Scuzați!

Pe aici iarna a început și sezonul Thanksgiving-ului aproape. Am avut in Iowa o toamnă extraordinară de balsamică. Aproape n-a plouat, și mai ales în weekend-uri vremea a fost fantastică. Am început un nou sport, climbing (catarea?) pe pietrele, deci, în fiercare duminică am mers la un parc sau altul prin apropriere Iowa City-ului. Cunosc pe un amic care în același ani în care am plecat în România, el locuia in Colorado și acolo el a învațat tehnice sportului. Mi-a convins să cumpăr echipa bazică ca să ar putea să încep, de asemenea avea nevoie de un tovaraș--un se poate face astfel sport singur! Iowa n –are munți nici cheile mari, dar avem desul de râuri în valele care au faleze de dolomit. Este un bun loc să se învețe căci nu se poate să cadă foarte departe. Curând o să pun cateva poze pe blogul, sau facebook dacă sunteți acolo.

In domeniul muncii, am început să caut lucru ca traductor și înterpret, acum în spaniola dar în cele din urma as vrea să lucrez și în limba româna. Am solicitat un post la spital universității și curând o să fi făcut certificare național ca lingvist medicinal. N-o să fie normă întreagă, dar un vreau asta, îmi place mult învațarea dar de asemenea m-am dat seamă că normă întreagă în acel câmp este greu la noi. Chiar dacă îmi platește mai puțin, e mai bine să lucrez la doua slujbe diferite decât să mă ocup tot timpul cu cea singura. Si o să fie greu în viitor să gasesc un post de normă întreagă cu calificarea mea—sun doar un M.A., care înseamă că un pot să predau la liceu, nici pot ca profesor. Prepărător este singura mea ocazia să-mă ocup. Spitalele sunt in toate părtile, și de un interpret/traducor cu spaniola au nevoie mare în țara acuma.

Ania a terminat aproape dizertația, acuma doar edită capitolele și întroduce cateva ideei noi din când în când. N-o să aiba absolvirea pâna în mai, deci a focat de curând cu solicitările. Habar n-avem unde vom fi în viitorul an universitar, deci un vorbim mult despre tema asta. Se pune stresata cu totul ăstaș procesul pentru posturi academice este grozav de greu. Intre crăciun si anul nou o să mergem la Chicago pentru o conferința națională pentru astfel slujbe. Trebuie petrece partu zi riguroase de interviuri. Dacă îi place de ea, trebuie să călătorească la universitare să dea o presentare, să facă mai interviuri, și să-i cunoască pe membrii facutății. Totul asta trebuie să supraviețuiască, și engleza chiar nu este limba nativă ei! Am o gramadă de admirație pentru ea, și sunt foarte mândru, și cu toți pe care o cunoaștem.

Vine curând crăciun, și din cauza conferinței un mergem să visităm familia i anul ăsta. Facem Thankgiving împreaună, și sărbătoarea este aproape atât de mare ca crăciunul, în plus e greu că părinții mei să aiba amândoi sărbători liberi căci lucrează în spital. După conferință ne gîndăm să plecăm o vreme in Washington DC. Cunosc pe o amică acolo și niciodată n-am fost în capitalul meu al țării mele proprii. Sunt muzei și monumentele pe care am vrea să-le văd de mult. Nu este un plan fix, dar nu ne place ideea să stăm in Iowa City o lună întreagă fără ce să facem (univeristate este închisa pentru o lună). Poate fi foarte plictisitor în perioadă ala, să ținiți minte că Iowa City are doar 35 de mii de locuitori—e un orașel!

Bine, termin aici, dar vreau să vă urez un Thanksgiving plăcut, chiar dacă un stiți când este dar ce înseamnă într-adevăr. Vreau să give thanks că-i cunosc pe colegi și amici atât de simpatici ca voi. Vă urez sănătate și belsug în iarna asta! Si mai un lucru, dacă vreți să vă bucurați de dolarul în jos, este un timp bun să plecați în America. Sunteți întotdeauna învitați la noi!

Cu bine, Steve

2 comments:

Unknown said...

salut Steve ma bucur ca totul efain la voi acolo si ma bucur de ce aud despre Ania (Stii ca o simpatizez)
frate numai bine si am sa te sun saptaman viitoare sa vbim ok see ya

Tudor said...

Unde a dispărut blogerul Steve :-)?
alt Tudor